Sunday, May 24, 2009

Hobi Baru Baba

Baba ada hobi baru- bela ikan. one day dia g kangar, beli sumer brg lengkap dgn akuarium, motor, ikan 4 ekor n makanan ikan skali. katanya minat mancing, tp mancing ni payah sket, kena tinggal anak bini n kosnya pun lebih sket.

tiga ekor dari empat ekor ikan patin hitam baba. kejap je ikan ni besar, mula ari tu kecik je, mkn kuat plak tu mana tak cepat besar...

Ni la akuarium mini baba, dlm kosong je, adalah 4 ekor ikan tu.... nak buh pasir n aksesori lain bila plak ba? atas tu ada balang ikan gupy dia, nak buh skali ngan patin takut kena ngap sekor-sekor....
okey la baba, semoga berjaya dgn hobi baru ni.... (siapa la nak bg mkn time kita nak kelik kampung ek? harus ada ikan yg mati kebuluran....)

3 comments:

Kakasma said...

hb ngan anak2 pun minat gak bela ikan..klau dekat leh tukar tukarkan..hehe....tak de shoutmix ke..kalau ade senang nk borakkannn

d'muffins said...

ikan ni tahan la kalo tak mkn beberapa hari, pasey dia bleh minum ayo tu.. kan kan kan...

jue mj said...

kak asma,
pasai apa nak stop blogging? br nak kenal?

kak diba,
ye ke dia minum ayor tu? kalu takat cuti sekolah 2 minggu ni, agak2 idup lg dak?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin